رییس اسبق منابع بشری وزارت خارجه ممنوع الخروج شد
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۵۵    ۱۳۹۴/۵/۲۶ کد خبر: 100963 منبع: پرینت

سمیر بدرود که سن بیش از سی سال ندارد در زمان اقای ضرار عثمانی بحیث رییس منابع بشری مقرر گردید و بنابر عدم تجربه، تحصیل و سواد کافی برای وزارت خارجه معجزه آفرید.

از جمله به اساس سفارش های آقای عثمانی، اخذ پول گزاف و رفاقت های بی مورد 280 تن را از ولایت پروان و کاپیسا بحیث کارمند رسمی در داخل وزارت خارجه مقرر کرد.

60 تن از خویشاوندان و نزدیکان خود را بحیث کارمند محلی در کشور های اروپایی، امریکایی، کانادا و استرالیا مفرر نمود و 80 تن از دختران زیر سن 18 را بحیث کارمند قراردادی مقرر نمود.
البته این دختران زیر 18 سال را آقای عبدالله پوپل رییس امور ولایتی مصاحبه می کرد و انتخاب می نمود.

آقای بدرود خلاف همه اصول و پرنسیب و امور دیپلوماتیک بیش از سی تن از کارمندان که از نزدیکان و رفیق های صمیمی وی می باشند بشکل فوق العاده در ماموریت اول شان بدون تکمیل سه سال بحیث مستشار و سکرتر اول و تعدادی را هم از سکرتر سوم به سکرتر اول ارتقا داده است.

در جریان کار اقای بدرود هشتاد فیصد از کارمندان ریاست منابع بشری از ولایت کاپیسا و پروان بوده که بقایای آنها تا فعلا هم در ریاست منابع بشری وحود دارند.

آقای بدرود در تاریخ وزارت خارجه در قانون شکنی، زور گویی، لاف زدن و کلانکاری نظیر نداشت.

جلات خان زاهد فیاض
اسلام اباد - پاکستان

(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   پنجشيري را هم مقرر نموده به طور نمونه ترانه پارشهري كه مكمل بي سواد است حتي نوشتن نام خود را ياد ندارد. فقط يك واسطه قوي دارد ......... كه همگي ميفهمد.
ثابت

>>>   سمير بدوود جوان با سواد و اولاد صادق اين وطن است...
وطن دوست

>>>   چوکی دولت یعنی لنگ حمام صرف اخلاق مهم است و بس

>>>   براى همين حكومت همين بدرود ها افرينش تشكر

>>>   رداکتر احمد مشاهد ریس کمیسیون اصلاحات اداری بعضی از پست های مهم را به اعلان گذتشته است البته این اقدام نیک است باید درس خواند و ظرفیت ها را بلند برد تا بتوانیم این بست ها را از ان خود نمایم در غیر ان کسانیکه سال ها در خارج تحصیل کرده اند میایند و دارای این بست های بلند رتبه میگردند .
خلیل جبران از تایمنی

>>>   همو وزیر و همی رییس !

>>>   نوش جانش که قوم خود را به یک جای رساند درافغانستان کسی که برای قومش کارنکنداوخائین است نوش جان تمام تاجکان خصوصاپروان ،کاپیسا وپنجشیر که درتمام جای پیش اند.
بریدمل اردوی ملی

>>>   تنها او رئیس منابع بشری نبود که چنین کار کرده است. چرا از رئیسان منابع بشری دیگر ادارات کسی حرف نمیزند. در وزارت مالیه و مخابرات که جز پشتون و افغان ملتی کسی را استخدام نمیکردند کسی حرف نمیزند. از وزارت معارف خو هیچکس چشم پوشی نمیتواند که متل مشهور شده بود " اگر از وردک باشد مقرر گردد، از پشتون باشد منتظر باشد و اگر دیگر قوم باشد بست نداریم"یک مرد پیدا شود که دیگر ادارات مثل بانک مرکزی نیز زیر ذره بین بگیرد که مقامات در گرو بیسواد ها قرار دارد.

>>>   فقط او این کار را کرده است. مگر در دیگر ادارات چگونه وضعیت بود. بجز از قوم خود شان کسی دیگر را قبول میکردند. در پروژه ها، ..... و غیره.

>>>   وطن جور نمیشه یکی در پی دیگر است برو یک بار وزارت مالیه را ببین فقط یک بار برو

>>>   همین دزد ها هستند که با کارهای خلاف نفاق قومی را هم بوجود می آورند اگز یک وردکی یا خوستی همین کار را میکرد حالا همه جهان را خبرکرده بودند ضرار مفسد ترین وزیر همراه با افرادیکه توسط او آورده وتعیین شده
( ر )

>>>   ... من خودم هم از ولایت کاپیسا هستم ودرزمانیکه آقای عثمانی وزیر خارجه بود چندین بار به وزارت خارجه رفتم ولی جناب وزیر وقت نداشت که مرا درحضورش بپذیرد و بپرسد چه مشکل داری وهمینطور زمانیکه بدرود رئیس منابع بشری بود چندین بار نزد او مراجعه کردم درحالیکه مستحق هم بودم ولی کار مرا انجام نداد وبا وجودیکه از فاکولته حقوق وعلوم سیاسی فارغ شده ام دوسال است بیکار می باشم. نمیدانم این دوصده هشتاد نفراز ولایات پروان وکاپیسا کی ها هستند....
یاسین فارغ حقوق ولی بیکار از ولایت کاپیسا

>>>   باید یادآور شد که عبدالله پوپل هم برادر خانم زینت کرزی میباشد، یعنی خسربوره رئیس جمهور اسبق که شخص ... نالایق است.

>>>   در مدت محدود که توانست همچو کار های خلاف کند رفع ممنوع الخروج همی برایش مشکل نخواهد بود.
صالحی

>>>   من حالا فهمیدم که کارهای مردم چرادر وزارت خارجه اجرا نمیگردد در شعبه قونسلگری خانمی که خود را معاون معرفی میکند برای هر یک از مراجعین میگوید ما این چنین سندی را ندیده یم ویا نمی دانیم با اسند چه کار کنیم .حالا معلوم شد که از جمله کارمندان قراردادی است مردم را دربدر کردند

>>>   چرا رئیس منابع بشری زمان فاروق وردک ممنوع الخروج نمیشود.

>>>   اطلاعات که من اززمان وزارت داخله آقا مقبل دارم مردم میگفتند که مقبل صاحب یک نماینده گی را درپروان بازنموده بود کسانیکه دواطلب مقرری ها درمقام های بلند بود باید اولاَ نزد کمیشن کاران مقبل صاحب درپروان مراجعه میگرد پول پیش پرداخت خودرا به کمشن کاران تادیه مینمود بعداَ به وزارت داخله مراجعه نموده مکتوب مقرری میگرفتند ...
م بغلانی

>>>   ... توقع کار خوب بعید است. این اولاد معنوی حمید گل
ادراک خراسانی از پوهنتون بلخ باستان

>>>   اگر در تمام جهان یک وزیر خارجهء کم سواد وجود داشته باشد، بدون شک، آقای مقبل بوده است !

>>>   خداوند متعال کسانی را که در افغانستان بد میکند به سزای اعمال بد شان رساند،کسانیکه شرم ندارند از خداوند ترس ندارند وارزوی جا ء ومقام در رده های بالا اند وهیچ نوع علم ودانش در وجودشان نیست واقوام وخویشاوندان خود را در مقام های عالی تعین میکند در حالیکه هیچ نوع مهارت مسلکی و علمی ندارند،اینها چطور میتواند مصدر خدمت شوند. پس هرچه زودتر این انسانها در هر وزارت خانه ایکه تعین وظیفه اند از وظایف خود شرافتمندانه استفاء دهند وزمینه کار را به اشخاص حقیقی علم ودانش مساعد سازندبیتفاوت از هر قوم وقبیله که است .
عبدالله ریحان

>>>   گر حکم شود که مست گیرند
درشهر هر انکه هست گیرند
قرار باشد که خائین ها وطن فروش ها ومعامله گران با دشمن وهم استفاده جو ها از قدرت وکرسی ممنوع الخروج اعلان گردند غیر از دو ویاسه منتها بیش از ده نفر مجاز بالخروج نخواهید یافتمیگویند {به که زور نداد که ظلم نکرد وبه که پول نداد که سود نخورد } وقتی این همه جنایات که ازان ذکر بعمل اوردید زیر پوشش ئزیر خحاجه صورت گرفته چرا اقای ضرار دستگیر ومحاکمه نمیشود ؟ ویا کسیکه ضرار را مقرر نموده ودرین کرسی اورده مورد باز پرس قرار نمیگیرد به هر حال به مصداق شعر شاعر
توغره بدان مشو که می می نخوری
صد لقمه خوری که می غلام است ان را
درین کشور ویرانه هرکه به نحوی در پی ضرر رسانیدن به ملت است هر کسی به اندازه ای توان وقدرت خود میکوشد که به کشور وبه ملت زیان برساند اکثرا در پی استفاده جوی وبامید پور کردن جیب خود است ودرینجا که کس قانون را اجرا نمیکند دست استفاده جو ها ومفسدین باز است تا اندازه ای که میتوانند فساد می نمایند وتباهی بار می اورند خداوند خیر را پیش کند
تبنگ چی

>>>   از ریاست منابع بشری وزارت زراعت هیچ خبر ندارید که از خیانت های زیاد شهره افاق شده .وزیر جدید خواست که خائینین وزارت زراعت چون رئیس های منبع بشری ، پلان و پالیسی، تدارکات مالی وغیره وغیره را سبکدوش و به جزای اعمال شان برساند که منسوبین وزارت زراعت چقدر خوش بوده و از وزیر صاحب تقدیر کردند ،اما متاسفانه فکر میکنم که وزیر صاجب کمزوری کرده چرا که هنوز به جای خود وبه صلاحیت خود باقی مانده کارروائی میکنند.

>>>   در این شرایط حساس کشوری در چه مواردی ما مصروف استیم در حالیکه در پشت پرده بسیار گب های کلان جریان دارد ما باید زحمت بکشیم و کشور خود آباد کنیم از این حرف های مفت چیزی جور نشده و نمیشود در حالیکه محمد عظیم آبرومند یک عضو ارشد حزب اسلامی افغانستان و نماینده فوق العاده گلبدین حکمتیار در امور صلح به کابل رسید. وی بسته پیشنهادی صلح این حزب را با رییس جمهور و سایر مقام های ارشد حکومتی شریک ساخت. آبرومند می گوید: اگر پیشنهادهای آنان از سوی حکومت کابل پذیرفته شود، حاضر هستند که در کنار دولت افغانستان برای سرکوب طالبان و گروه داعش به نبرد بپردازند.

>>>   ناحق شما پشت وزارت ها را گرفته آید. بروید پشت ... را بگیریدکه کشور مان به کدام طرف روان است. هم روز کشت و خون است. همه این گناه مقصر اش ریس جمهور است. خداوند این ..... را زدو از روی ما بگیرد.
صلاح

>>>   ... باید سیاست خارجی را مدون بسازیم باید نیرومند و قوی باشیم امروز بازار های ما از لباس پاکستانی پر است و چرا گدودی است بخاطریکه ما فکر نداریم باید دلسوز باشیم اگر دلسوز نباشیم از این کرده دیگر هم اذیت و ازار میشویم من فکر میکنم که به عقیده من که باید مردم افغانستان از مامور تا گدا تا شاه باید زحمت کشید و رنج کشید تا به نسل دیگر افغانستان مرفه باقی بماند توقع کار خوب اصلا بعید است اگر درتمام جهان مردم زحمت نمیکشیدند امروز نت اختراع نمیشد اگر نه ما استفاده کرده نمیتوانسیتم بنا تحصیل کرده ها باید شب و روز زحمت بکشند تا اینده وزرات خارجه و افغانستان به طرف بهبود و صلاح سوف بدهند
شریف از ولایت پروان

>>>   باید وزارت خانه ها مبازره با فساد اداری را سر لوحه و مشق خود قرار دهند اگر فساد گم نشود امنیت تامین نمیشود و اگر امنیت تامین نشود هیچ کاری دیگر در این کشور صورت نگرفته و نخواهد گرفت بنادر صورت امنيت مردم افغانستان از جنگ خسته شدن شما جنابان فقط ميگويد وبايد مردم مثل مرده ها حرف شما ها را قبول كنند نه مردم از كشتار قتل عام ها بيكاري بي قانوني بي عدالتي خسته شدن حرف مفت نزن جناب وزير مردم جان مال ناموس اضافه ندارند كه هر روز در گوشه كنار اين مملكت بدهند چي فكر كرديد شما انسان بي مسوليت ... به حق همين مردم بي گناه كه نكردن... چي پستي هاي كه نكردند بعد طالب هاي مزدور وهابي جنايتكار چي نوع كشتار ظلم وجفا كه به حق اين ملت نكردن بعد روشن فكران غرب ومزدور با تجاوز ارباب شان امريكا شيطان خون خور امدن در كشور واين سيزده سال ديدن مردم وملت كه امريكا با وجود روشن فكر ها به اصطلاح خودشان وكمونيستها وطن فروش... الوده به فساد وتغذيه از خون شهدائ انقلاب...چي كردن با شصت كشور ديگر دنيا وابر قدرت جهان امريكاي مبينيد وملت مردم ديدن كه ديدن ...
علی از کارته چهار

>>>   آنچه در افغانستان اتفاق می افتد در جهان کم نظیر است. کردار و اخلاق دست اتدرکاران سیاسی و اداری این سرزمین بی صاحب در حقیقت بازتابی از عقل ناقص سیاسی مردم آن است.
جهاندیده کابل

>>>   از مقرری های زمان زلمی رسول وزیر امورخارجه وقت وداکتر عبدالحی حیدر معین اداری وقت فراموش تان نشود زیرا ما مردم خصلت داریم که از یک موضوع چند روز گذشت باز آنرا فراموشم می کنیم .نباید فراموش شود . آنها باید جواب بدهند . حتی یکتعداد از روسای مداح گویان نیز فراموش تان نشود که فقط به خاطر حفظ مقام ومنزلت خود بلی بلی میگفتند . آینها چطور سوگند وفاداری به خدا -- وطن - وظیفه ومردم را خورده بودند. اینها خو درمقرری ها وتصمیم گرفتن درامور سهم داشتند آیا یک کمی درنزد وجدان خود خجل هستند ویا چطور خود شان قاضی خود شوند. مردن را به یادخود آورند که درآن دنیا از همه چیز سوال میشود . به خاطر یک موضوع ناچیزی دنیاوی چرا هم ایمان - هم عقیده خودرا خراب می سازند وهم نزد وجدان خود خجل می باشند . باید مانند یک انسان خوب سربلند زندگی کرد.

>>>   بسیارخوب شده

>>>   ضرر احمد خو ضرر احمد است!!!

>>>   سلام در رابطه به سمیر بدرود باید گفته شود که بنده از نزدیک میشناسمش ولی قبل از قبل باید خاطر نشان گردد که هیچ دوستی با من ندارد هم از لحاظ سن و هکذا مدت خدمت در وزارت امور خارجه و رتبه دولتی از من خیلی عقب است فکر کنم 6 یا 7 دوره بعد تر از بنده از فاکولته فارغ شده ولی باید گفت که با سواد نه بلکه خیلی باسود و از خرد بالا برخوردار است از پوهنحی حقوق پوهنتون کابل به درجه اعلی فارغ شده من که خود از کارمندان وزارت خارجه میباشم و در دوران ریاست ایشان در کابل بودم خاطر نشان میسازم که نمیدانم 260 نفر از آنجا مقرر کرده و 80 نفر از آنجا همه شایعه و دروغی بیش نیست تشکیل وزارت امور خارجه گنجایش مقرری 260 نفر را در مدت کوتاهی سه چهار ماه نداشت و ندارد بر عکس ادعای تقرر کارمندان قرار دادی باید گفت که در دوران وزارت اقای عثمانی کارمندان قرار دادی به کمتر از نصف کاهش داده شد من نه از پروان هستم و نه از سمت شمال حتی میخواهم بگویم که تاجک هم نیستم بلکه پشتون هستم ولی وجدانم قبول نکرد...
با احترام

>>>   معیین سیاسی وزارت خارجه قانون را نقض کرد. حکمت خلیل کرزی که قبلاً بحیث سکرتر سوم در افغانستان در واشنگتن اجرای وظیفه می نمود و بخاطر ملیت اش 380 درجه رشد غیر متوازن کرد همیشه در وزارت خارجه لاف از اصلاحات، امتحان انگلیسی، معیار، قانون و مقررات و لوایح می زد اخیراً سکرتر اش سمیر جان را که هفت ماه می شود در وزارت خارجه مقرر شده است، از ملیت پشتون است و سن وی بیش از بیست سال نیست، خلاف همه مقررات و لوایح و لاف پتاق اش بحیث سکرتر اول در هالند و سکرتر معیین اداری را بحیث سکرتر اول در مادرید مقرر نموده است.این همه فجایع نیست چیست ؟ جناب وزیر صاحب ! لطفا به مامورین بی واسطه و کسانیکه سال ها است کار میکنند ..توجه جدی نمایید ...


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است