اظهارات پتراووس درباره خروج نظامیان آمریکا
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۱۷    ۱۳۹۴/۵/۱۱ کد خبر: 100087 منبع: پرینت

دیوید پتراووس فرمانده پیشین نیروهای ناتو در افغانستان و رییس سابق سازمان اطلاعاتی آمریکا، در مصاحبه با روزنامه واشنگتن پست گفته است که پس از نشست اعضای ناتو در سال 2014 میلادی، باراک اوباما گفته بود که حدود ده هزار سرباز را برای انجام عملیات های خطرناک شامل مبارزه با تروریسم و حمایت از نیروهای افغانستان، در افغانستان نگه خواهد داشت اما اکنون وی تلاش دارد تا در پایان سال 2016 میلادی تمام سربازان آمریکایی را از افغانستان خارج کند و تنها تعداد اندکی را جهت حفاظت از سفارت آمریکا، در این کشور نگه دارد.

به نقل از راه فردا، پتراووس اظهار داشت: هنوز هم در افغانستان جنگ و خشونت پایان نیافته و گروه های شورشی القاعده، داعش و دیگر گروه های تروریستی، برای امنیت افغانستان یک تهدید تلقی می شوند. وی افزود؛ اگر اوباما می خواهد که دستاوردها و یک دهه سرمایه گذاری در افغانستان حفظ شود، باید تعدادی از نیروهای نظامی آمریکا را تا آخر سال 2017 یا بعد از آن در افغانستان حفظ نماید.

ملاحظات:
1. اظهارات فوق در حالی مطرح می شود که قرار است تا چند روز آینده دور دوم مذاکرات صلح میان طالبان و دولت افغانستان، با حضور نمایندگان آمریکا، چین و پاکستان برگزار شود.

2. کمتر از یک هفته از انتشار خبر تصمیم ارتش آمریکا مبنی بر اعزام 350 تن از افراد نیروی هوایی این کشور به افغانستان می گذرد. در حالی که مقام های آمریکایی پیش از این اعلام نموده اند که قرار است تا پایان سال 2016 میلادی، بخش زیادی از نیروهای این کشور، خاک افغانستان را ترک نمایند.

3. در راستای اجرای برنامه کاهش نیروهای بین المللی در افغانستان، چندی پیش نیز یک گروه 39 نفره از نیروهای نظامی آذربایجان که در ژانویه 2015 ، در چهارچوب برنامه حمایت قاطع ناتو در افغانستان، عازم این کشور شده بودند، به کشورشان بازگشتند.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   اگر صلح بیاید گپی خوبی است

>>>   موضوع پایگاه ها چی شد؟ مثلا در شورابک بگرام خوست قندهار ؟آیا صرف نظر کردند؟

>>>   اوبامااصلابفکرافغانستان نیست.این سیاه

>>>   امارت اسلامی افغانستان از خارج شدند قوای شورشی اشغالگر از افغانستان عزیز استقبال خواهد کرد . و بازم به ایلات محتده امریکا 57 کشور غربی هشدار میدهد که افغانستان در گذشته یک گورستان بزرگی برای تجاوزگران بود و امروزه هم خواهد بود. دشمنان بدانند که فکره غلامی افغانستان را از مغره پوچ خود بیرون کند و این ارمانهای شوم خود را بگور خواهند برد . ملت افغانستان در گذشته مستقل و ازاد بوده است و امروز هم خواهد بود . و از نوکری و غلامی بیزار است .
والسلام حبیب الله یوسفزی

>>>   بروند به کشورشان ببينيم ط باز چه بهانه خواهند کرد

>>>   ما صرف به سلاح مدرن - تانگ ها و طیارت جنگی و ترانسپورتی ضرورت داریم. باید پیلوت ها تربیه شوند. به هر صورت ما باید طیارات جنگی و به تعداد کافی ضرورت داریم نه به عساکر خارجی. چرا مقامات دولت از امریکا - ناتو و غیره تقاضای چنین سلاح ها را نمیکنند؟؟؟؟ گنگه هستند یا....؟؟

>>>   بــــه پاکستانزی !
استعمال شورشی به خارجی هاچی معنی دارد ؟
ایـــــــــلات مــــحــــتـــــده یعنی چی؟
مـــغــره پــــوچ ؟
فــــکـــره ؟
این پاکستانی یاوه گو همانطوریکه ازنظر اندیشه براه ترکستان روان است از نظر سواد هم به پاکستان روان است !
کمک های خارجی ها بود که تهداب حکومتداری را گذاشت واقلا طی این 14 سال کارهای صورت گرفته است
خوشبختانه مردم ما درمقابل متجاوزین که با هرنوع سلاح مجهز باشند مردانه می جنگند امامتاسفانه آن قدر درمقابل سلاح اتمی تسلیم نیستند که در مقابل سلاح پاکستانی (( ریــــــــــش )) سراپا تسلیم هستند
درجهان هیچ نیروی قادر نخواهد بود به آسانی مردم مارابزورمدرنترین سلاح مطیع خود بسازد اما در مقابل این سلاح پاکستانی که ریش باشد دست وپای شان بسته است
پاکستانی ها اگر بخاطر هند نمیبود به سلاح اتمی ضرورت نداشتند برای افغانستا ن فقط دویاسه بلست موی بز کافی است چنانچه در لوگر ریش های مصنوعی بعد از عملیات بدست آمد مخرب ترین وجادئی ترین سلاح برای مردم ما ! حتی انگریزها با این چندبلست مو ی تقلبی سال ها درمسجد پلخشتی امامت کردند ! ومردم را برضد وطن وخاک شان شورانیدند !
(( ر ))


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است