چشمان نابینا در انتظار عدالت...
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۵۱    ۱۳۹۴/۵/۱۱ کد خبر: 100075 منبع: پرینت

از اینکه مرد هستم با دیدن چنین جنایاتی از خودم نفرت می کنم...
کسی که با چشمان کور در انتظار عدالت است!

گل بشره خانمی که با چشمان نابینا در انتظار مجازات شوهرش هست!

به نظر می‌رسد از صدای تمامی مردها می‌ترسد. وقتی با خبرنگاران صحبت می‌کند، آشفته و هراسان است. خودش را به دیوار چسپانده است. زانوهایش را محکم بغل کرده و هنگامی که از سرگذشت اش می‌گوید، اشک‌هایش بی‌اختیار سرازیر می‌شود.

در سردی زمستان، لباس‌هایم را می‌کشید، من را می‌بست و رویم آب سرد می‌انداخت، شلاقم می‌زد، سپس روی زخم‌‌هایم مرچ می‌پاشید و در اتاق سردی زندانی‌ام می‌کرد.

به نظر می‌رسد از صدای تمامی مردها می‌ترسد. وقتی با خبرنگاران صحبت می‌کند، آشفته و هراسان است. خودش را به دیوار چسپانده است. زانوهایش را محکم بغل کرده و هنگامی که از سرگذشتش می‌گوید، اشک‌هایش بی‌اختیار سرازیر می‌شوند.

نامش گل‌بشره است. از یکی از ناامن‌ترین ولسوالی‌های غزنی، قره‌باغ، به شهر آمده و در جستجوی گوش شنوایی، دروازه‌های نهادهای دولتی را دق‌الباب می‌کند، تا شوهرش را که وحشیانه‌ترین شکنجه‌ها را بر او روا داشته و چشمان اش را نابینا کرده، بازداشت و مجازات کنند.

پدر و مادر گل‌بشره پیش از عروسی‌اش مرده بودند. دو برادر کوچک دارد که هر دو با فقر و تنگدستی دست و پنجه نرم می‌کنند.

گل‌بشره پس از گذشت 15 روز از عروسی‌اش، «دیگر روی خوشی را نمی‌بیند» و شوهرش او را زیر لت‌وکوب و شکنجه می‌گیرد. شوهرش در ایران بوده و پس از بازگشت از ایران، به قندهار می‌کوچد. این بانو می‌گوید که شوهرش او را به اتهام داشتن رابطه جنسی با دیگران لت‌وکوب می‌کرده است.

در آخرین مورد، چند ماه پیش در قندهار شوهرش موهایش را می‌تراشد، روی صورتش تیزاب می‌پاشد و او را با موتری به غزنی کنار برادران اش می‌فرستد.

تیزاب چشمان گل‌بشره را کور کرده است و اکنون او نمی‌تواند چیزی را ببیند.

عبدالستار، مامای گل‌بشره که اکنون برای او دادخواهی می‌کند، می‌گوید که در 21 ماه گذشته (سرطان) به نهادهایی چون ریاست امور زنان، دادستانی و پولیس ولایت غزنی مراجعه کرده اما تا کنون هیچ‌کدام این نهادها اقدامی قناعت‌بخش انجام نداده اند.

مامای این بانو می‌گوید که برادران گل‌بشره کوچک اند و فقیر و او نیز توان پرداخت هزینه درمان گل‌بشره را ندارد. به گفته او، برای انتقال گل‌بشره به کابل و تعقیب پرونده او، پول قرض گرفته است.

فوزیه کاکر، مدیر حقوق ریاست امور زنان غزنی در این باره به سلام‌ وطندار گفت که آنها پرونده گل‌بشره را پی‌گیری کرده اند و دستور دستگیری شوهر او از سوی نهادهای عدلی و قضایی صادر شده است.

خانم کاکر می‌گوید که آنها پرونده گل‌بشره را در 21 سرطان سال روان به دادستانی فرستاده و اکنون این پرونده زیر بررسی قرار دارد.

پولیس و دادستانی غزنی نیز تایید می‌کنند که پرونده او زیر کار است.

گل‌بشره با چشم‌هایی که اکنون نابینا است، نگران آینده نامعلوم و امنیت خود و برادران اش است. او آرزویی جز تطبیق عدالت ندارد: «من عدالت می‌خواهم. چرا با من اینطور ظلم شده است؟


میثم احسانی


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   اصلا عدالت در حکومت وحدت ملی وجود ندارد خانم محترمه زجر دیده شوهر شما بههر جای که خود را پنهان کرده باشد از عدالت خداوند خود را نجات داده نمیتواند عدالت را از الله ج بخواهید نه از ع و غ که همه ی گذشته را فراموش کرده اند .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است