برگزاری کنفرانس اضرار مواد مخدر در بادغیس
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۲۸    ۱۳۹۴/۵/۱۱ کد خبر: 100069 منبع: پرینت

ریاست باغیس وزارت مبارزه با مواد مخدر کمپاین آگاهی دهی از اضرار مواد مخدر را در ولسوالی قادس این ولایت برگزار نمود.

طبق پلان طرح شده با در نظر داشت پالیسی مقام عالی وزارت مبارزه علیه مواد مخدر کنفرانس آگاهی دهی از اضرار و استعمال مواد مخدر در ولسوالی قادس ولایت بادغیس، راه اندازی گردید. در این کنفرانس به تعداد 220 تن از مردان و 35 تن از طبقه زنان آن ولسوالی اشتراک نمودند.

در نخست سید نظام الدین سادات مدیر آگاهی عامه ریاست مبارزه با مواد مخدر مهمانان را خوش آمد گفت و هدف کنفرانس را خواستن کمک و همکاری مردم این ولسوالی با شمردن اضرار مواد مخدر گفتند.

آقای الله داد یک تن از دهقانان به نمایندگی از کشاورزان آن ولسوالی در رابطه به اضرار مواد مخدر صحبت نمود و گفت این پدیده شوم نسل جوان ما را ضعیف ناتوان و نابود می سازد و این برنامه توسط بیگانگان طرح ریزی گردیده و توسط خودمان عملی می نمایند. ایشان گفتند فرد فرد من و شما مسوولیت داریم تا به جامعه خود آگاهی دهیم، از مقام عالی وزارت مبارزه علیه مواد مخدر و موسسه های همکار خواست تا به نشر و پخش پوسترها اکتفا نکنند و پروزه های عام المنفع روی دست گیرند و از دهقانان پشتیبانی نمایند.

عبدالکریم به نمایندگی از جوانان آن ولسوالی صحبت نمود و گفت: مواد مخدر باعث تباهی و از بین رفتن فامیل ها می گردد و از جوانان خواست که با این پدیده شوم مبارزه جدی نمایند.
قاری فضل الحق به نمایندگی از علما صحبت نموده گفتند: خوشحال هستیم که محفل با صلح و صفا داریم، خداوند صلح در وطن ما بیارد تا بتوانیم با مواد مخدر مبارزه همه جانبه نمایم چون مواد مخدر ما را در جهان بدنام ساخته است.

عبدالله صمیم یک تن از نوجوانان افزود: شما چنگ بزنید به ریسمان الله و متفرق نشوید. مواد مخدر باعث نفاق و تفرقه ما افغانستانی ها شده است، از شما می خواهیم تا به گوش تک تک عزیزان تان برسانید که مواد مخدر مضر و حرام است.

محمد آصف حقیار مدیر تنفیذقانون و سرپرست مبارزه علیه مواد مخدر نیز از تشریف آوری مهمانان قدردانی نمود و در رابطه به برنامه های آینده این ریاست صحبت کرد.

در آخر آقای صالح محمد بیک ولسوال قادس سخنرانی نمود و گفت: کشت مواد مخدر به همه ضرر دارد از شما اهالی این ولسوالی جدا خواهش و تقاضا دارم تا با دولت در محو و نابودی این بته بدنام همکاری داشته باشید.

قابل‌یادآوری است که محفل در آخر با اهدای تحفه به سخنرانان با دعایه خیر پایان یافت.


کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است