خودسری جنرال دوستم و بی اعتنایی اشرف غنی
رییس جمهور و رییس اجرایی پیشه ی بی اعتنایی و بی تفاوتی را اختیار کرده اند و کاری به خیل بی شمار متعصبان قومی و مذهبی ندارند که به عنوان مشاوران و معاونان هر یک ساز خود را می زنند و راه خود را می روند 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۷    ۱۳۹۴/۵/۱۱ کد خبر: 100064 منبع: پرینت

درحالی که ارگ ریاست جمهوری و سران حکومت وحدت ملی می بایست نمایندگان تمام مردم ملکی در تمام ولایات و ولسوالی ها و قریه جات باشند؛ هر شخصی از قوم و قبیله و حزب خود تبعیت می نماید و خبری از انسجام و اتحاد نیست.

در این میان، رییس جمهور و رییس اجرایی پیشه ی بی اعتنایی و بی تفاوتی را اختیار کرده اند و کاری به خیل بی شمار متعصبان قومی و مذهبی ندارند که به عنوان مشاوران و معاونان هر یک ساز خود را می زنند و راه خود را می روند.

پررنگ ترین و حایز اهمیت ترین نمونه این بی نظمی ها و خودسری ها، یکه تازی جنرال عبدالرشید دوستم در صفحات شمال و در قسمت های ویژه ی ازبک نشین است که اختلال هایی در کار امنیت ملی، وزارت داخله و وزارت دفاع به وجود آورده است.

بر این مبنا، معاون اول رییس جمهور، وظایف و مسوولیت های تعریف شده خود در این جایگاه در دست راست اشرف غنی در ارگ کابل را مانده و به فاریاب لشکرکشی کرده است تا تیر و تبار و طایفه خود را از چنگ طالبان و مخالفان مسلح و حملات تروریستی برهاند.

این در حالی است که تا پیش از رخصتی تابستانی پارلمان، هر یک روز در میان، رییس عمومی امنیت ملی رحمت الله نبیل، وزیر داخله نورالحق علومی و سرپرست وزارت دفاع استیضاح و استجواب می شوند و خبری از وزیر دفاع و ولی وزارت دفاع نیست.

رییس جمهور و معاون اول وی را چه می شود که یکی علیرغم میل بانی خود در قضیه ناامنی های مال سکوت اختیار کرده و نسبت به خودسری های دیگری بی اعتنایی می کند و دیگری با قوم گرایی و تعصبات نژادی به نجات جان هم کیشان خود می شتابد و از دیگر جهات غافل می شود؟!

اگر به همین منوال پیش برود، محمد محقق و سرور دانش هم باید به صف اول جنگ هزاره علیه کوچی و نجات هزاره جات از حملات انتحاری بشتابند و کارهای اصلی خود را وا نهند و به همین ترتیب، محمد خان و احمد ضیا دوستم و دیگر ارگ نشینانی که نماینده قوم خود هستند نه ملت افغانستان... هیهات!

آیا بهتر نمی بود که معاون اول رییس جمهور در کار وزرای دفاع و داخله و امنیت ملی مداخله نمی کرد؟ آیا به جای مستقیم و مجزا وارد عمل شدن نمی بایست نظارت و سازماندهی بر حوزه های دفاعی و امنیتی را برگزید؟ عبدالرشید دوستم فاریاب چه می کند؟

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   اشرف غنی باتیم .... خود بی صدا طالبان را به شمال انتقال داد بعد از آن هم هر جای نیروهای امنیتی را که مورد حمله قرار گرفت کمک نکرد جنرال مراد را هم بر گر داند شما فکر می کنید دوستم دست بسته در ارگ می نشست تا شمال را طالبان بیگیرد وحادثه جلریز ودای چوپان تکرار شود بعد غنی خودش را هم از ارگ سبک دوش کند که نقشه ای فاشیست ها همین بود دوستم بهترین کار را نموده اگر به او وجنرال مراد اجازه بدهند در قندهار وپکتیا هم میرود ولی شما چه میدانید نقشه ای فاشیست ها ومشاورین امریکاای شان چیست.
لوگری..

>>>   احسن و بارک الله بر دوستم
وقت می بیند که در ارک تقلب است و قت می بیند در ارک تبعیض هست وقت می بیند در ارک همه توجه ارک نشینان به پشتون هست دوستم کار خوبی می کند. جنرال دوستم نمی خواهد اقوامش زیر چکمه طالبان نابود و پایمال شوند.
این را همه میداند که کار ارک هیچکدامش مطابق قانون نیست.
ای مردم هزاره همگی یک دلسوز دارد اما دل سوز شما کیست؟
محقق! دانش! خلیلی! اکبری! عرفانی! پروانی! کدامش برای شما دلسوزی می کند و سنه سپر قرار می دهد؟
به نظر من دلسوز شما خداوند هست، وقت خدا را دارید بس هست.(وَ کَفی بِاللّهِ حَسیبا)
مرضیه

>>>   عبدالرشید دستم ازمردم افغانستان دفاع می کند آیا مردم فاریاب ازافغانستان نیستند؟ اگرعین وغین به دستم صاحب اختیار بدهد که بایدبدهد تمام دشمنان افغانستان را نابودخواهد کرد. اگرعین وغین واقعا می خواهندامنیت کامل درتمام ولایات برقرارشود باید تادیرنشده امورنظامی وامنیتی را به کاردان ومتخصص آن که دستم است واگذار نمایند.
محمدعلی هزاره

>>>   این حکومت وحدت ملی یک حکومت غیرملی است نمیفاموم که مابکدام کشتی سواریم.
ع

>>>   جنرال صاحب دوستم افتخارکشورمان هستند
آفرین به شجاعت ومردانگی این شخص امروزملت افغانستان به آن افتخارمیورزد

>>>   معاون صاحب اول کاری را کرد عاقلانه ودارد پلانهای بخاطر ریشه کن کردن طالبان وهمفکران آنان که در داخل حکومت هستند معاش وغیره امتیازات دولتی را از مال ملت میخورد متاسفانه خدمت را به دشمنان قسم خورده ملت افغانستان میکند روزی خواهد آمد ملت باایشان محاسبه خواهد کرد.

>>>   اتحاد وهمبستگی ستر جنرال عطامحمد نور وستر جنرال دوستم در کار وپیکار ازبین بردن طالبان ونابودی کامل طالبان در سمت شمال یک امر حمتی است زیرا دومرد اموزش دیده ومتخصص در امورات نظامی وجنگی که کار نامه های انها ثبت درخشان تاریخ است همه میدانند که طالبان در مقابل این دو مرد به زانو در میاید وبه مانند دشت لیلی به صد ها تن ازطالبان جنگجو قاتل مردم ما زیر خاک خواهند شدند یک عده محدود کسانی از هوا خواهان طالبان هستند با دسیایس عوام فریبانه می خواهند ذهنیت مردم به برعلیه دفاع از سمت شمال که جز ازین خاک کشور ما است مغشوش سازند تا از نابودی طالبان درشمال کشور که به انجا انتقال داده شده اند ودربین شان افراد ای اس ای پاکستان هم است وبدستور انها طالبان حرکت میکنند جلوگیری کنند تا طالبان بتوانند که سمت شمال را نیز نا امن سازند اما بدانند واگاه باشند که این ارمان را بگور خواهند بردند همانطوریکه اشغال کشور توسط طالبان از طریق سمت شمال کشور ما از چنگ طالبان ازاد ساخته شد وانها خجل زده وگریه کنان با سر های خمیده نزد بادار شان رفتند بنا بران نا بودی کامل طالبان هم از همین جا بیاری خدا است .

>>>   به نظر من در ارگ تعداد بیکاران خیلی زیاد است، نیاز به وجود ژنرال قهرمان دوستم در ارگ نیست، زمان که غنی ... به خاطره تیره و طایفه خود دیگر اقوام را نابود می کند، لازم و ضروری است رهبران در کنار اقوام خودباشند،باید از قوم خود دفاع نمایند. فرد که بیماری ..... دارد نمی تواند ریاست نماید.و امنیت مردم را به عهده بیگیرد.
فرهاد

>>>   نظر تمام دوستان درست است مرگ برفاشیست ها زنده باد جنرال دوستم ویاران وهمسنگرانش این مدافعین صادق وطن ومردم شریف افغانستان مرگ بردشمانان رنگارنگ افغانستان انشأ الله درو نیست که خائنین روی سیاه شوند
خیرخواه

>>>   این مقاله همچنان بی محتوا است مانند حکومتی در سفارت امریکا بسته بندی شده. این مقاله نویس مثل اینکه کور باشد . دوستم کار فرزانه ئ کرده است. حکومتی که بدون وزیر. جنگ باید بکند و راه را برای سرازیر شدن آدمکشان و راه باز کردن وزیرستانی و اسکان آنرا بشمال و شمالغرب کشور آماده بسازد هیچگاه حکومت ملی نیست. این آله ای دست امریکا است که افکار عامه و جهان را بخود مشغول بسازد.

>>>   دوستان ،ارگ نیشینان افغانستان کاری از دست شان ساخته نیست همه بنده بنده هستند ، همه میدنن که وطنرا فروخته اند پولش را به بانگ های خارج فرستاده اند همه خق السکوت اند اقایان غنی وووو میدوند اما اقای جنرال دوستم به تنها ییی کاری از دستش ساخته نیست اگر هم باشد اجازه همچو کاری را ندارد به تنهایی نمی شود کاری انجام داد و این تفرقه بنداز حکومت کن را برای افغانستان بوجود اورده اند مانند مجاهدین هر یک هر کس را میخ بکوبد و از یک نواحی به محلیه دیگر گشت و گذار نکنی ، یگانه هدف برای این کشور بیچاره اینه که همه هم دگر را تیکه تیکه نمایند تا ثروت وطن را بچاپند .

>>>   آب از سرچشمه گل آلود است.

>>>   عنقریب در کشور نقش حکومت مرکزی صرف در شهر کابل باقی خواهد ماند ، مردم دیگر احساس نموده اند که خیانت ملی صورت گرفته ووطن قبلاً فروخته شده وخائنین در حال تحویل دادن آن به دشمن دیرینه هستند،پس مردم در هر گوشه کشور حق دارند تا از نوامیس ملی دفاع نمایند ،دیگر حکومت نفاق ملی توانایی ونیت دفاع کشور را ندارد ،هر عنصر وطن دوست در هر موقفی که قرار داشته باشد باید در بسیج ملی بر علیه این توطعه عظیم بپا خیزد وارگ نشینان مزدور را یکجا با دهشت افگنان از سر راه بر دارند ،این رستاخیز ملی آمدنی است وکشور از چنگال اراذل ووطن فروشان پاک خواهد شد .
احمد از هالند

>>>   معلوم می شود ملا وهابی بوده بدعت گزار در دین اسلام

>>>   دوستم اگردرچوکی معاونیت است پس حق داردهرجای کشوررفته مستقیماکنترول و نظارت کند . هرگاه هدف سیاستمداران همین باشدکه به بهانه سفردوستم به فاریاب رهبران قومی رابه رهبریت نظامی قومی تشویق بدارندتاروزگارسالهای هفتادیاروزگارعراق برسرافغانستان بیایدافغانستان عراق نیست جنگ افغانستان مشابه بیک جنگ جهانی دامنه بی پایانی خواهدیافت بلاخره بزکشی کشورهای جهان منافع امریکاوغرب راهم کنارخواهدزد. نمیدانم این قمارچراسردست قرارگیرد؟
وطندار

>>>   جنرال دوستم باید چاهای دشت لیلی را یکبار دیکر پر کند....ع

>>>   دوستم بقول خود با مردمش وفادار است و رهبران ارگ نشین هزاره و تاجیک هم چنین باید کرد.
غنی و عبدالله برای حضور داعش معامله کرده اند، اگر از خود دفاع نکنیم فردا بدتر از عراق و سوریه قتل عام میشویم.
ویس

>>>   کشور بی سرو سامان، آهسته آهسته به سوی اوضاع سالهای ۹۰ در حرکت است. ع و غ، ایندو دلقک بیکفایت سیاسی، و حواریون خودفروش شان، مسؤلیت خون هزاران بیگناه را به عهده خواهند داشت!
جهاندیده
کابل

>>>   عبدالرشیددوستم ازملت افغانستان نه بلکه ازقوم خود دفاع میکند

>>>   سه شخص میتوانند وطن را از گرداب نجات بدهند انها دوستم مرادعلی مراد و سالنگی هستند تمام قدرت ها را برای شان بسپارید و طن را در چند ماه از وجود طالبان خبیث پاک سازی میکنند
پنجشیری

>>>   به نظر بنده دوستم کار بسیار خوب کرده وگرنه می نشست تا به چشمان خود پیروزی پروژه اجانب ونابودی قوم وتبار خویش را مشاهده مینمود بسیار کار درست کرده است
.نقیب "ستانکزی"

>>>   بسیار کار نیک کرده

>>>   این خود سری نیست وقتیکه ارگ نیشینان طالب ادم کش را برادر خطاب میکند پس چه میشود که دوستم از مردم خود دفاع نکند وقتیکه بک نفر از مردم خود دفاع میکند این به این معنی است که از مردم افغانستان دفاع میکند چرا این اوازه میشود که از مردم فاریاب دفاع میکند افرین به شهامت وی مردی خود را ثابت کرد

>>>   دستم کارش درست است برای امنیت مردمش باید هر کاری بتواند انجام دهد. ازبک آدم نیست؟ مردم کشور نیست؟ تروریستها بیایند بکشند هیچ که کمک نکند نظر شماست.

>>>   افسوس صد افسوس به حال این ملت که بجز از قومیت در فکر خدا پرستی نیستند از این قومګرایی چی جور میشود دوستم خان ،محقق....کم ازبک وهزارها قربانی مفکوره پوچ شما....نشد دیګر چی میخواهید بس است شمایان یک مرتبه نه بلکی چندین مرتبه امتحان داده اید لاف ګزاف بس .
کابلی

>>>   محقق و دانش و خلیلی مرد جنگ علیه کوچی نیستند؛ خاطرتان آسوده...
حمزه از حصه اول بهسود

>>>   ولایت فاریاب دروازه شمال است اگر ولایت فاریاب سقوط نماید سقوط سرپل و جوزجان حتمی است و بنا عمل جنرال دوستم در این مقطه زمانی کاری خوبی بود در ضمن جنرال دوستم چندین بار اعلان نموده که اگر ضرورت باشد به قندهار و هلمند نیز برای مبارزه با تروریزم میرود ، رفتن جنرال دوستم به فاریاب باعث روحیه گرفتن مردم و نیرو های نظامی مستقر در فاریاب است و هرکسی که در این عملکرد جنرال دوستم برچسپ میلیت پرستی میزند در اشتباه است .

>>>   جنرال دوستم وظیفه ایمانی ووجدانی خودرا انجام میدهد نه مثل ع وغ به گفت امریکا رفته داعش وانواع مخالف را در افغانستان افزایش بدهد .
آشکار است امروز جنرال دوستم بخاطر ملت سینه خودرا سپر ساخته امنیت را بو جود میاورد اما ملت مان نادیده میگیرد هدف جنرال دوستم تنها تا مین امنیت ازبک نشین نیست بله تماما ملت افغانستان است ملت افغانستان آگاه شوید تا کی چشمایتان رابسته میگیرید واضح معلوم تا که امریکا است بد بختی وخونریزی است بنام طالب گروه ایجاد کرده دین اسلام را نابود میکند وهمچنان از کلمه لا اله الا الله گروه جور کرده به اسم داعش از قلب انسان کلمه را بیرون هیچ وقت کفر دوست مسلمان نمیشود وکوشش میکند دین اسلام را نابود کند هدف امریکا اینست فریب نخورید نگوید که جنرال دوستم منفعت خود این کار را میکند شما تصمیم بگیرید همه تان جنرال دوستم هستین ومردم که همیشه نا امنی را میخواهد تبعیض وملت پرستی را به راه می اندازد اطاعت از امریکا میکند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است