گزارش وزارت خارجه آمریکا درباره قاچاق انسان
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۸    ۱۳۹۴/۵/۱۱ کد خبر: 100049 منبع: پرینت

وزارت خارجه آمریکا گزارش سالانه خود با موضوع پدیده قاچاق انسان را منتشر نموده است.

در این گزارش نام 23 کشور جهان که در زمینه جلوگیری از قاچاق انسان موفق نبوده اند، در فهرست سیاه وزارت خارجه آمریکا درج شده است که نام افغانستان، تایلند و روسیه نیز در این لیست به چشم می خورد.

بر اساس این گزارش میزان درآمد حاصله از قاچاق انسان در جهان در سال 2015، به 150 میلیارد دالر رسیده است. در این گزارش که هر ساله یک بار منتشر می شود، کشورهای مختلف جهان بر اساس میزان آگاهی دولت ها از قاچاق انسان و تلاش‌هایی که برای از بین بردن آن انجام داده‌اند، به سه ردیف جداگانه تقسیم می شوند که افغانستان از جمله کشورهایی است که در ردیف دوم قرار گرفته است.

در این گزارش آمده است که کودکان و نوجوانان در افغانستان بیشتر در معرض خطر قاچاق انسان قرار می گیرند و اکثرا قربانی بهره کشی جنسی و تجاری می شوند. این نوع قاچاق در داخل افغانستان شایع تر از قاچاق انسان به خارج از کشور است. کودکان و نوجوانان در کارگاه‌های قالیبافی، کارخانه‌های خشت پزی، منازل مسکونی، بهره‌کشی جنسی، گدایی، قاچاق مواد مخدر به خارج از مرزها و همچنین به عنوان کمک راننده کامیون های باری در داخل افغانستان، آسیای میانه، اروپا و جنوب آسیا استفاده می‌شوند. همچنین شماری از خانواده‌های افغان، آگاهانه فرزندان خود را برای فحشا و استفاده در بچه‌بازی می‌فروشند.

در بخش دیگری از این گزارش، به این نکته نیز اشاره شده است که زنان و دخترانی که از کشورهای فیلیپین، پاکستان، ایران، تاجیکستان، سریلانکا و چین از سوی قاچاقچیان با هدف بهره‌کشی جنسی، به صورت قاچاقی وارد افغانستان می شوند، در کشورهایی همچون ایران، پاکستان و هند مجبور به تن‌فروشی و کار در خانه‌های مردم می‌شوند.

ملاحظات:
1. در نامه ضمیمه این گزارش، جان کری وزیر خارجه آمریکا گفته است که خبر تعجب آور این است که جهان در سال 2015 میلادی، با نوع پیشرفته برده داری روبرو می باشد. به گفته وی هدف از انتشار گزارش سالانه وزارت خارجه آمریکا، حمایت از فعالیت های بشری، جهت مبارزه با برده داری معاصر می باشد.

2. تا کنون مسوولان ارشد دولت افغانستان در خصوص انتشار این گزارش واکنشی نشان نداده اند. مقام های وزارت کشور افغانستان نیز اعلام کرده اند که پس از تحقیق در این خصوص، ابراز نظر خواهند کرد.


کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   مسؤلان افغانستان چنان در کارخود غرق هستند نه تنها ملت افغانستان را بلکه خود کشور را عنقریب از دست خواهند داد
باجوری


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است