مهمان سفره‌های سازمان آی‌اس‌آی...
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۴۳    ۱۳۹۴/۵/۱۱ کد خبر: 100040 منبع: پرینت

اسامه بن‌لادن در نزدیکی اسلام‌آباد توسط نیروهای آمریکایی ترور شد.

منابع استخباراتی می‌گویند که ملا محمدعمر هم در یکی از بیمارستان‌های کراچی جان داده است. دو سال کامل استخبارات پاکستان خبر مرگ ملا محمدعمر را پنهان کرد. همچنان سازمان استخبارات نظامی ‌پاکستان، پنج سال اسامه بن‌لادن را در یک ویلای بزرگ در حومه اسلام‌آباد پناه داد. اسامه بن‌لادن و ملا محمدعمر، پس از یازده سپتامبر دو تروریست تحت تعقیب بین‌المللی اعلام شدند. مقادیر هنگفت وجه نقد برای سر آنان جایزه تعیین شد. نیروهای ایتلاف بین‌المللی ضد ترور ده‌سال تمام در روستاهای افغانستان دنبال ملا محمدعمر و اسامه بن‌لادن بودند.

در عملیات‌هایی که هدف آن بازداشت اسامه بن‌لادن و ملا محمدعمر بود، روستایی‌های بی‌گناه افغانستان نیز کشته شدند. روزنامه‌نگاران آمریکایی در کتاب‌های‌شان آمار کشته‌های روستاییان افغانستان را ثبت کرده‌اند. همچنان نیروهای ایتلاف بین‌المللی ضدترور شماری از شهروندان افغانستان را به ظن تماس با بن‌لادن و ملا محمدعمر در زندان نگهداشتند.

گزارش‌هایی وجود دارد که یک معمار افغانستانی که در معماری خانه ملا محمدعمر در قندهار کار کرده بود، مدت طولانی در زندان ماند اما هیچ کسی به جنرال‌های آی‌اس‌آی نگفت که بالای چشمان‌شان ابرو است. سازمان استخبارات نظامی ‌پاکستان اسامه بن‌لادن را دور از چشم جهانیان، در منطقه اشراف‌نشین ابیت‌آباد پناه داد و از ملا محمدعمر در خانه‌های امن خود حفاظت کرد.

جنازه‌های هر دو تروریست تحت تعقیب، از خانه‌های امن آی‌اس‌آی بیرون شد. بارک اوباما، رییس‌جمهور آمریکا، پس از کشته شدن اسامه بن‌لادن اعلام کرد که بدون وجود یک شبکه حمایتی نیرومند، بن‌لادن نمی‌توانست در آن ویلا پنهان شود. رییس‌جمهور آمریکا از اسلام‌آباد خواست که شبکه حمایتی بن‌لادن را متلاشی کند و در مورد آن به جهانیان معلومات دهد اما پاکستان هیچ کاری نکرد. هیچ کشوری هم سازمان استخبارات نظامی ‌پاکستان را زیر فشار قرار نداد.

حالا پاکستان به افغانستان خبر مرگ ملا محمدعمر را اطلاع داد. حتما به دیگر کشورهای جهان هم خبر مرگ ملا محمدعمر ابتدا از اسلام‌آباد مخابره شد اما هیچ کشوری از پاکستان نپرسید که چرا جنازه‌های بن‌لادن و ملا محمدعمر از خانه‌های امن آی‌اس‌آی بیرون شد.

انتظار این بود که ایتلاف جهانی ضدترور از پاکستان می‌پرسید که چرا تروریست‌هایی که برای بازداشت آنان، جان صدها انسان بی‌گناه گرفته شد، مهمان سفره‌های سازمان آی‌اس‌آی بودند. سازمان استخبارات نظامی پاکستان در این چهارده سال بازی دوگانه خونین را با مهارت مدیریت کرد، بدون این‌که زیر فشار قرار گیرد. جنرال پرویز مشرف حاکم پیشین پاکستان در گفتگویی با روزنامه گاردین چاپ انگلیس به روشنی پذیرفت که کشورش طالبان را حمایت می‌کرد.

جنرال اسد درانی، رییس پیشین آی‌اس‌آی هم در مصاحبه‌ای با الجزیره به جهانیان اعلام کرد که سازمان استخبارات نظامی ‌کشورش به اسامه بن‌لادن پناه داده بود و قصد داشت در بدل او با آمریکا و غرب معامله کند. جنرال‌های پاکستانی با افتخار می‌گویند که آنان بازی دوگانه را به پیش بردند و کاری کردند تا مبارزه جهانی بر ضد شبکه‌ها و سازمان‌های تروریستی به بن‌بست برسد اما پاکستانی‌ها زیر فشار جهانی قرار نگرفتند.

کشورهای عضو ایتلاف جهانی ضدترور که بار بزرگ مبارزه با تروریسم را به دوش کشیدند و هزارها کشته دادند، برای زیر فشار گرفتن ارتش پاکستان در این چهارده سال اقدامی‌ نکردند. این وضعیت موضع آنانی را تقویت می‌کند که می‌گویند مبارزه جهانی با تروریسم در این چهارده سال از یک ابهام استراتژیک رنج می‌برد. این ابهام این است که پاکستان در این چهارده سال متحد کشورهای عضو ناتو بود یا متحد طالبان و القاعده؟

هموطن


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   مشکل اینست که در افغانستان حکومت با تدبیر نیست تا با ارائه اسناد وشواهد به جهانیان روی پاکستان را سیاه بسازد درحالیکه همه کشورهای منطقه از تروریزم ناراض ودر هراس اند حکومت ما نتوانست جبهه مشترک علیه خانه ترورست ها یعنی پاکستان تشکیل دهد وبعد بتوانند تحریم ها ومحدودیت ها به این کشور مشترکا ایجالد کنند
از ما به فکر موضوع خیلی مهمتر هستند یعنی تقسیم چوکی ها !
( ر )


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است