اتحاد طالبان و مجاهدین برای نجات افغانستان!
سید اکبر آغا با دلایل متعددی اثبات کرد که پاکستان برای رسیدن به مقاصد خویش طالبان را حمایت می کند و اگر در گفتگوهای صلح به پاکستان اختیار داده شود، آن کشور هیچ گاه در کار صلح صادق نخواهد بود چرا که اسلام آباد اهدافی را دارد که اگر حتی به ضرر افغانستان هم باشد عملی می کند 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۲۷    ۱۳۹۴/۵/۱۰ کد خبر: 100020 منبع: پرینت

در پی گسترش ناامنی‌ها در شمال کشور، محترم عطا محمد نور والی سابق بلخ، با سید اکبر آغا وزیر سابق عدلیه رژیم طالبان، دیدار و در مورد مسایل مختلف بحث و گفتگو کرد.

در این دیدار که تعدادی از علمای ولایت‌های قندهار، قندوز، لوگر، وردک، سمنگان، تخار و هرات نیز حضور داشتند، سید اکبر آغا از راه‌اندازی حرکتی به نام "نجات افغانستان" خبر داد که توسط تعدادی از علما راه‌اندازی شده و هدف از این حرکت تلاش برای پیشبرد روند صلح و بازگرداندن این روند به رهبری افغانستان است.

در این دیدار عطا محمد نور متعهد شد تا ضمن همکاری با علما در این رابطه، ضمن رعایت قانون اساسی افغانستان و حفظ دست‌آوردهای مردم در این سیزده سال، تلاش نماید تا روند صلح به رهبری دولت کابل را پیش ببرند.

سیداکبر آغا، رهبر پیشین جهش المسلمین گروه طالبان در ابتدای پیوستنش به روند صلح، گفته بود که اکثر طالبان مخالف پیوستن به روند صلح نیستند، بلکه با کمی تغییرات در دیدگاه دولت و حضور خارجی ها این اتفاق خواهد افتاد.

آن زمان سید محمد اکبر آغا با دلایل متعددی اثبات کرد که پاکستان برای رسیدن به مقاصد خویش طالبان را حمایت می کند و اگر در گفتگوهای صلح به پاکستان اختیار داده شود، آن کشور هیچ گاه در کار صلح صادق نخواهد بود چرا که اسلام آباد اهدافی را دارد که اگر حتی به ضرر افغانستان هم باشد عملی می کند.

وی ایجاد اعتماد میان طالبان و حکومت، کاهش عملیات های نظامی، رها شدن زندانیان طالب و نیز بیرون کردن اسامی شماری از طالبان از فهرست سیاه سازمان ملل متحد را از شرایط اساسی گفتگوهای صلح با طالبان اعلام کرده بود که اکنون این اتفاق ها افتاده است و از نظر وی زمان مناسبی برای کنار گذاشتن جنگ از سوی طرفین می باشد.

هرچند همین اکبر آغا بارها حکومت افغانستان را یک حکومت غیر مستقل خوانده بود و خارجی ها را متهم به مداخله در امور افغانستان نموده بود، اما به هر صورت اکنون اوضاع تغییر کرده و این رهبر طالبان مدعی است که می توان با همکاری مجاهدین و طالبان به آغوش وطن بازگشته، به روند صلح سرعت بخشید به ویژه اکنون که ملاعمر هم مرده است!

حال باید دید این طرح " نجات افغانستان" که قرار است با اتحاد علما، طالبان و رهبران جهادی صورت گیرد، واقعا طرحی ملی و افغانستانی است یا باز هم دستان پنهان غرب در آن جاری می باشد تا بهانه ای برای غارت بیشتر کشور ما توسط مزدوران آمریکا را فراهم آورد؟

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   افغانستان خو از دست شما مجاهدین ساخته و آسان های نقاب پوش تکه تکه شد به لیاظ خدا کمی شرم و کمی ترس از خدا داشته باشید دیگر سیاست نکنید

>>>   گروهک تروریستی طالبان هچ وقت به اهداف شان که خواسته این گروهک تروریستی میباشد نخواهد رسید واضح وروشن است که طالبان تروریست وحشی اله دست استخبارات پاکستان استدر طول 13سال این گروهک وحشی تروریست خون هزاران جوان این وطن به زمین رخیته وهزاران زن مرد وهزاران خانه ومکتب وصداپل پلچک را تخریب کرده انتحار انفجار دهشت وحشت از کارنامه ای این گروهک وحشی محسوب می شود این گروهک تروریست وحشی در نزدی افگار عومی مردم افغانستان منفورترین گروهک تروریست شناخته می شود باید محاکیمه شود

>>>   کلمه خوب انتخاب کره اند ( نجات افغانستا) !!! مردم دیگر گول نمی خورند همه برای نجات خود افغانستان را برای شما می گزاند آواره و بیچاره کشورهای بیگانه می شوند سی سال است که شما می خواهید افغانستان را نجات بدهید در حالکه روز به روز ویرانتر و خراب تر کردید. خداوند شما و امثال شما را به بد ترین عذاب گرفتار کند که مردم افغانستان را زجر دادید و افغانستان را خراب کردید.

>>>   كار بسيار نيك ويك عمل اسلامى خدا وند ديگر هم توان نصيب تان كند كه مردم افغانستان از اين بد بختى نجات يابد موفق وسرفراز باشيد ٠
م ى

>>>   کار خوبی است اگرعملی شود

>>>   ....سیاست را.... دشمنان دیروز دوستان امروز است.
ع

>>>   اگر استاد عطا بالای اوغان و انهم طالب اعتماد کرد گلم افغانستان را جمع گرفته خودرا صوبه ششم چتلستان میشماریم.

>>>   مجاهدین+طالبان+القاعده+داعش عامل نابودی افغانستان هستند
خراسانی

>>>   اتحاد این دو گروه بمنزله اغاز ماتم ملی در کشور است و این کشور با خاک یکسان خواهد گردید

>>>   افغانستان ازدست مجاهدین وطالبان خراب وتکه تکه .... عزت شده است آیا با اتحاد شان افغانستان را ازکی نجات میدهد اگرازداعش نجات میدهد داعش نیز چکیده همین دوگروهک مزدور است وعطا هیچ کاره نیست که بالای کس اعتماد کند ویا نه

>>>   نظردهنده اول افغانستان ازدست مجاهدن واقعی برروس و شوروی پیروز شدوگرنه ناموست ازخودت نبود.ومجاهدین مزدور بیگانه انقلاب رابه انحراف کشید.
به عقیده ماهرگونه اعتراض باید ازطری قمدنی وباتظاهرات وواعتراضات رسانهای انجام شود ونه اسلحه .داشتن سلاح درمعرض عمومی باید حکم اعدام داشته باشد.که دیگرهرکس ازطالبان وداعش وتنظیمهاوجنگ سالاران هرج ومرج وباجگیری نکنند.
شیوا.کاندیداحتمالی بلخ

>>>   خراسانی صاحب محترم!
یکی گفتی و گل کفتی. صد در صد حقیقت است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است