یعنی ما بی شعوریم!
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۵۴    ۱۳۹۴/۵/۱۰ کد خبر: 100003 منبع: پرینت

در این چند روز حس میکنم به شعور من، به شعور شما، اهانت شده است. درست ساده و مستقیم مانند اینکه فردی بیاید و در برابر من و شما یا ما ملت بایستد و بگوید: "شما کاملا، خالصا، منطقا، عقلا، ذهنا و شعورا، ...هستید!!"

چرا؟!! به این دلیل: بازی های استخباراتی سیاسی که در دور جهان معمولا برای کشور های طرح میشود، بر مبنای، شعور، عقل و فهم سیاستمداران و مردم اش طراحی می شود. هر چه سطح فهم و دانش مردم و سیاستمداران یک کشور بالا باشد به همان اندازه کشیدن نقشه های براندازی رژیم ها و یا کنترول یک کشور مشکل و پیچیده می شود چون سیاستمداران اش وجدان دارند و نژادی نه ملی فکر می کنند و تحصیل و درایت و شعور سیاسی دارند و با این بازی ها اگاه هستند و آن را خنثی می سازند و مردم اش نیز یک ملت واحد هستند، نه تکه تکه شده بر مبنای این و آن ولی وقتی نوبت کشیدن نقشه سیاسی برای افغانستان می رسد، انقدر کشیدن این نقشه ها ساده است که یک کودک هفت ساله میتواند برای این کشور و فریفتن سیاسیونی ان که اکثرا فروخته شده و به کرایه مانده شده اند، نقشه بکشد و عملی سازد.

برای افغانستان قصه خسته خمار را پلان کردند و عجبا که مردم بخاطر ان کشته شد و می شود ولی هنوز یک کتله احمق آن را واقعیت خوانده و از آن حمایت می کنند. آمدند ملا عمری کشیدند و فوجی به نام طالب. اولا ملای که هیچ فردی نه او را بطول کامل دید و نه صدایش را شنید، یک عکس سیاه و سفید بی معنا او شد مرجع هراس و ترس و تهدید یک ملت و کشور و یک سیاستمدارت نگفت که اگر ملایی است بیاید یک روز در ملای عام حاضر شود.

یعنی در عصری که ستالایت ها و تکنولوژی آنقدر پیش رفته که اگر بخواهد از دیوارهای خانه هایتان تا داخل آن در هر جای که باشید رخنه کرده و شما را نظارت می کند و مکالمات تلیفونی رهبران جهان توسط یکدیگر هک می شود و شنیده...ما ملا عمری داشتیم که مثل جن و پری، هیچ کس او را ندیده بود و نمی دانست در کجاست و چگونه است ولی طالبان را اداره می کرد!! ما حتی از خود سوال نپرسیدیم که اگر این ملای بیسواد کور که حتی رانندگی بلند نبود و قبلا یک چوپان بود، تا این حد می تواند در عصر تکنولوژی نامرئی باقی مانده می تواند و ماموریت انجام می دهد باید جهان را به تصرف خود در می آورد...ولی پیروی کردیم و مقام های افغانستان دهه بعد از دهه به ایشان پیام دادند و از راه دور دست شان را بوسیدند!! و با ایشان مانند یک شخصیت واقعی برخورد کردند.

بعد طالبان که هر ماه و روز، اعلامیه "امیر المومنین" نامرئی خود را صادر می کردند و تا روز عید که چند هفته قبل بود پیامش را صادر کردند اما امروز دو سال بعد از مرگ ملا، اعلامیه فاتحه ملا را صادر نمودند نمی دانستند ملا عمر مرده است!!!

آیا این خود نمی تواند به شعور محدود ما بفهماند که طالبی وجود ندارد، این یک طرح سیاسی است که چند بازیکن ریشو و بیسواد به صحنه از آن نمایندگی می کند. این اهانت ها به شعور این ملت ادامه خواهد یافت و این خیمه شب بازی ها مداوم... ملای کور می رود و ملای شل خواهد آمد و ملای شل خواهد رفت و ملای کل خواهد آمد...و متفکران ما آنها را جدی گرفته و با حرمت و تکریم از انها یاد خواهند کرد و دست هایی را که در عقب نخ های این گودی های ملایی را می کشد، بوسه خواهند زد به خیال اینکه گرگ چوپان خواهد شد... یا شاید خودشان هم حال گرویده همان گرگ اند و گله را اندک اندک به قربانگاه می برند... ای کاش وجدان فروشی می بود و یا با مرگ وجدان، انسان متلاشی می شد... امروز افغانستان سرزمین بهتری می شد و رها از بی وجدان های که آن را از بدو استقلالش فروختند.

هموطن


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است